چهره مطرح فوتبال ایران معتقد است گل دوم قطر شیرازه این تیم را در مقابل ایران از هم پاچید و باعث شکست سنگین این تیم شد.

تیم ملی

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش: تیم ملی فوتبال ایران در بازی مقابل قطر از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ درحالی به برتری ۴ بر یک رسید که به ظن کارشناسان این مسابقه دو نیمه کاملا متفاوت داشت.

به هر حال نمایش‌های تیم امیر قلعه‌نویی در چند بازی اخیر خیلی مورد رضایت هواداران نبود مساله‌ای که حتی برخی از بازیکنان تیم ملی هم به آن اشاره کردند اما حالا با گلباران قطری‌ها نگاه‌ها به سمت کادر فنی تاحدودی عوض شده ولی سوال مهم اینجاست که آیا در ادامه باید با این نتیجه به آینده تیم ملی دلخوش کرد یا تیم قلعه‌نویی هنوز دچار مشکلات فنی است و باید قبل از جام جهانی به دنبال برطرف کردن آن نقطه‌ضعف‌ها بود؟ سوالی که یکی از چهره‌های مطرح فوتبال کشور به آن پاسخ داده است.

گفت‌وگوی ابراهیم قاسمپور با همشهری درادامه می‌خوانید:

*تیم ملی بعد از چند بازی خیلی مورد پسند هواداران نبود به یک پیروزی پرگل رسید. تحلیل شما از بازی تیم ملی چیست؟

نیمه اول کماکان مثل بازی‌های قبل پرنشاط و سرحال نبودیم و یک گل زودهنگام دریافت کردیم که خوشبختانه جبران کردیم. بعد از گل دوم روی اشتباه دروازه‌بان قطر و مدافع این تیم به گل دوم رسیدیم و کمر قطری‌ها روی این گل شکست شیرازه این تیم از هم پاچیده شد.

*چطور؟

روی این گل شرایط به نفع تیم ملی ایران چرخید و نظم و انضباطی که تیم ملی قطر قبل از این اتفاق داشت، از بین رفت. در هر صورت شما با یک برنامه و تمرکز وارد بازی می‌شوی و قطر هم قبل از آن گل بابرنامه و دیسیپلین بود اما بعد از گل دوم ایران سازمان دفاعی قطر به هم ریخت و بچه‌های تیم ملی هم خوب بهره بردند. به هر حال بازیکنان تیم ملی چند سالی است کنار هم بازی می‌کنند و از تجربه خودشان استفاده کردند.

*روی گل قطری‌ها انتقاد به علی نعمتی وارد شد. به هر حال این بازیکن مدافع میانی تخصصی نیست و شاید روی گل قطر این موضوع بیشتر نمایان شد.

این سوالی است که خود سرمربی باید جواب بدهد اما بحث اینجاست زمانیکه مدافع وسط تیم شما به هر دلیلی اخراج یا مصدومیت در دسترس نیست و یک بازیکن غیرتخصصی در این پست استفاده کنی به این معنی است که این اتفاقات را پیش‌بینی نکردی که اگر چنین مشکلی پیش بیاید آیا بازیکن جایگزین توانایی بازی کردن در این پست را دارد یا خیر.

*آیا با این پیروزی باید خیلی به تیم ملی امیدوار باشیم یا همچنان تیم دارای نقاط ضعف است و باید بررسی شود؟

من با این پیروزی کار خاصی نکردیم، یک فوتبال عادی که از تیم ملی انتظار می‌رفت انجام شد و باز هم می‌گویم روی گل دوم به قطر از آن امدادهای غیبی یا معجزاتی که همیشه در فوتبال رخ می‌دهد، به سود تیم ملی ایران رقم زده شد. اگر این اتفاق هم نمی‌افتاد انتظار از تیم ملی به این شکل است که با همین نتایج تیم‌هایی مثل قطر و امارات را شکست دهیم. درست است قطر ۲ دوره قهرمان جام ملت‌های آسیا قهرمان شد، تیم بدی هم نداشتند و چند سال از جوانان کنار هم بازی کرده بودند و نتیجه گرفتند ولی بازیکنان خودمان را که در کنار بازیکنان می‌گذاریم یک سر و گردن بالاتر از قطری‌ها هستند. این نوع استفاده کردن از داشته‌ها و بازیکنان است که منجر به موفقیت می‌شود. از هر کسی فوتبال را می‌فهمد سوال کنید قطری که در این دوره‌ها قهرمان شد واقعا قوی‌تر از ایران نبود و این مربی بود که به بهترین شکل از بازیکنانش استفاده کرد.

*یک معضل عجیب که به نظر گریبان تیم ملی را گرفته. اخراج‌های غیرمنتظره بازیکنان تیم ملی است. در بازی مقابل قطر هم به ظن کارشناسان داوری مهدی قایدی باید اخراج می‌شد. این مشکل از کجاست؟

به نظر من هم قایدی باید اخراج می‌شد. به هر حال این بازیکنان مثل طارمی، محبی و قایدی که اخراج شدند در خارج از ایران بازی می‌کنند، جایی که قوانین سختگیرانه‌تر اجرا می‌شود. سوال من از کادر فنی تیم این است، چرا این اتفاق باید در تیم ملی تکرار شود؟ خب ممکن است که تیم ملی یک جا ضرر کند و تا به حال روی این اخراج‌ها شانس آوردیم. فکر می‌کنم کادر فنی باید یک مقدار با این بازیکنان برخورد کنند به این دلیل که جاهایی خطاها انجام می‌شود که اصلا هیچ دلیلی برای خطا وجود ندارد وپنج، شش بازیکن پشت توپ قرار دارند، یک موقع شما از یک موقعیت صد درصد جلوگیری می‌کنی آنموقع می‌توان گفت اخراج به ریسکش می‌ارزید. در بازی دیشب اگر قایدی اخراج می‌شد شاید نتیجه‌ دیگری رقم می‌خورد.

*آقای قلعه‌نویی بعد از پایان بازی درخصوص برخی از منتقدان گفتند که نباید برخی افراد در تلویزیون از تیم ملی نقد کنند. در این زمینه چه صحبتی دارید؟

این صحبت‌ها یعنی دیکتاتوری محض در ورزش، همیشه که نباید به به و چه چه باشد. یک جاهایی که تیم ملی بد بازی می‌کند و نتیجه قابل قبولی نمی‌گیرد باید انتقاد کرد. باید ایرادات گفته شود تا یکسری چیزها درست شود. امیدوارم با این نتیجه‌ای که به دست آمد تیم ملی با انگیزه‌تر شود و این بازی نشان داد که توانایی بازیکنان تیم ملی بیشتر از چیزی بود که در بازی‌های قبل دیده بودیم.

*این پیروزی چقدر می‌تواند در ادامه به تیم ملی کمک کند؟

شک نکنید که تیم ملی صعود می‌کند و ما باید به فکر بازی‌های جام جهانی باشیم. ۸ تیم از آسیا و یک تیم از بازی پلی آف به جام جهانی می‌روند پس صعود کردن با این شرایط کار شاقی نیست.

کد خبر 891812
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۷
    2 0
    بردهای منطقه ای زیاد مهم نیست . صعود صرف به جام جهانی هم مهم نیست . مهم ادامه آن است .
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۷
    1 0
    درسته بریدم ولی ما زیاد خوب نبودیم قطر بد بود